Dersin Adı | Avrupa Birliği'nin Komşuluk Politikası |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 350 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda, öğrencilerin üniversite yıllarında kazandıkları teorik alt yapı ile AB’nin Avrupa Komşuluk Politikası ile ilgili siyasi gelişmeleri tanımlayıp analiz edebilmeleri beklenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders AB komşuluğunun tanıtılarak öğrencilerin Avrupa çalışmaları alanında eğitimsel gelişimi için tasarlanmıştır. Dersin odak noktası Avrupa Komşuluk Politikası (ENP) ile ilgili gelişmeler üzerinde olacaktır. Öğrencilerin (1) yazılı metinleri okuması (2) temel ders konularındaki tartışmalara katılmaları ve (3) Avrupa Komşuluk Politikası çerçevesinde edinilen bilgiler temelinde analitik çalışmalar üretmesi beklenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin ve Ders Planının Tanıtımı ve Açıklanması | Dersin tanıtımı, tertibi, gereklilikleri ve değerlendirme yöntemleri |
2 | Avro-Akdeniz Ortaklığı ve Doğu Avrupa ile İşbirliği Antlaşmalarından Avrupa Komşuluk Politikasına | EMERSON, Michael and NOUTCHEVA. Gergana. 2005. “From Barcelona Process to Neighbourhood Policy: Assessments and Open Issues”, CEPS Working Document 220/March 2005. JOHANSSON-NOGUES, Elisabeth. 2004. “A ‘ring of friends’? The implications of the European Neighbourhood Policy for the Mediterranean”, Mediterranean Politics, 9(2), pp. 240-247 [Available from EBSCO]. |
3 | Avrupa Komşuluk Politikasının Doğuşu | VARWICK, Johannes and Kai Olaf LANG (eds.), 2007. European Neighbourhood Policy: Challenges for the EU Policy Towards the New Neighbours, Opladen: Barbara Budrich Publishers, pp. 15-24. European Commission. 2003. Wider Europe— Neighbourhood: A New Framework for Relations with our Eastern and Southern Neighbours, COM(2003) 104 final [Available from the instructor in the course web file]. |
4 | Avrupa Komşuluk Politikası ve AB Genişlemesi | VARWICK, Johannes and Kai Olaf LANG (eds.), 2007. European Neighbourhood Policy: Challenges for the EU Policy Towards the New Neighbours, Opladen: Barbara Budrich Publishers, pp. 197-218. DANNREUTHER, Roland. 2006. Developing the Alternative to Enlargement: The European Neighbourhood Policy. European Foreign Affairs Review, 11, 183-201 [Available from EBSCO]. |
5 | Avrupa Komşuluk Politikasının işleyişi - Avrupa Parlamentosu'ndan bir görünüm | VARWICK, Johannes and Kai Olaf LANG (eds.), 2007. European Neighbourhood Policy: Challenges for the EU Policy Towards the New Neighbours, Opladen: Barbara Budrich Publishers, pp. 49-60. |
6 | Avrupa Komşuluk Politikasının Eleştirel bir Analizi için Olanaklar | Johannes VARWICK and Kai Olaf LANG (eds.), 2007. European Neighbourhood Policy: Challenges for the EU Policy Towards the New Neighbours, Opladen: Barbara Budrich Publishers, pp. 25-48. |
7 | Avrupa Komşuluk Politikası ve AB Değerleri | VARWICK, Johannes and Kai Olaf LANG (eds.), 2007. European Neighbourhood Policy: Challenges for the EU Policy Towards the New Neighbours, Opladen: Barbara Budrich Publishers, pp. 75-102. LEINO, Päivi, and PETROV, Roman. 2009. Between ‘common values’ and competing universals—the promotion of the EU’s common values through the European Neighbourhood Policy. European Law Journal, 15(5), 654–671 [Available from EBSCO via WILEY SCIENCE]. MANNERS, I., 2010. As you like it: European Union normative power in the European Neighbourhood Policy. In: R.G. WHITMAN and S. WOLFF, eds., The European Neighbourhood Policy in perspective: context, implementation and impact, 2010, London: Palgrave Macmillan, pp. 29-50. |
8 | Avrupa Komşuluk Politikası: etik ve kimliğin gücü | VARWICK, Johannes and Kai Olaf LANG (eds.), 2007. European Neighbourhood Policy: Challenges for the EU Policy Towards the New Neighbours, Opladen: Barbara Budrich Publishers, pp. 75-102. BARBÉ, Esther and JOHANSSON-NOGUÉS, Elisabeth. 2008. The EU as a modest ‘force for good’: the European Neighbourhood Policy. International Affairs, 84(1), 81–96 [Available from EBSCO]. TONRA, B., 2010. Identity construction through the ENP: borders and boundaries, insiders and outsiders. In: R.G. WHITMAN and S. WOLFF, eds., The European Neighbourhood Policy in perspective: context, implementation and impact, 2010, London: Palgrave Macmillan, pp. 51-72. |
9 | Arasınav | |
10 | Avrupa Komşuluk Politikası ve Karadeniz Bölgesi | VARWICK, Johannes and Kai Olaf LANG (eds.), 2007. European Neighbourhood Policy: Challenges for the EU Policy Towards the New Neighbours, Opladen: Barbara Budrich Publishers, pp. 61-74. ANDREEV, Svetlozar, A., 2008. The future of European neighbourhood policy and the role of regional cooperation in the Black Sea area. Journal of Southeast European and Black Sea Studies, 8(2), 93-108 [Available from EBSCO]. |
11 | Avrupa Komşuluk Politikası ve Rusya | VARWICK, Johannes and Kai Olaf LANG (eds.), 2007. European Neighbourhood Policy: Challenges for the EU Policy Towards the New Neighbours, Opladen: Barbara Budrich Publishers, pp. 61-74. De WILDE, T. and PELLON, G., 2006. The implications of the ENP on the EU-Russia ‘Strategic Partnership’. Helsinki Monitor, 17(2), 119-132 [Available from EBSCO]. HAUKKALA, H., 2010. Explaining Russian reactions to the European Neighbourhood Policy. In: R.G. WHITMAN and S. WOLFF, eds., The European Neighbourhood Policy in perspective: context, implementation and impact, 2010, London: Palgrave Macmillan, pp. 161-177. |
12 | Öğrenci sunumları | . |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Books and journal articles (see above), power point presentations, official webpages of relevant institutions as indicated in this syllabus and by the instructor in class
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Uluslararası kuruluşların EU/NATO gibi veritabanları ve uluslararası gazeteler |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 169 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. | X | ||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. | |||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. | X | ||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. | X | ||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. | X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest